Fotboll...

... kommer jag nog aldrig att förstå. Fast jag måste säga att jag väljer rätt matcher att se på. Ikväll blev det mer som någon intrigfylld såpa á la Days of our Lives... Det var kul :) . Jag har ett tips för er som liksom jag inte förstår er på fotboll så bra: Lyssna på kommentatorerna i radio samtidigt som ni ser matchen. De förklarar vartenda steg i spelet, så det blir mycket enklare att hänga med.

Över till någonting helt annat. Idag har jag skrivit en hel del på uppsatsen om internationell politik. Jätteintressant... Om man nu är på det humöret. Vilket jag tyvärr inte är. Har idag lärt mig att folk i Indonesien har efternamn som börjar på S... Eller, ja, gamla presidenter har efternamn som börjar på S och ser typ exakt likadana ut...

Jag vill shoppa! (För er som inte hängde med, så bytte jag samtalsämne helt nu). Det var jättelänge sedan jag spenderade pengar på någonting annat än presenter eller på att äta ute... Eller okej, jag har köpt nagellack, böcker och en illgrön tröja till dansuppvisningen (observera att endast tröjan är till dansen). Jag vill verkligen köpa nya kläder. Får ta tag i det när allt pluggande tar slut. Mitt schema fram till sommaren:

3/6 - Dansuppvisning
4/6 - Matematik B - statistikuppgift
7/6 - Samhällskunskap A - uppsats
8/6 - Lillebror Sebastian 9 år
12/6 - Fysikprov
14/6 - Biologiprov
15/6 - Svenskaredovisning
20/6 - Skolavslutning
22/6 - Inlämning av svenskauppgift

Enligt mig är detta väldigt fullspäckat, vilket beror på att jag aldrig tar itu med saker, utan gör någon  överslagshandling: När jag har så mycket att göra, att jag väljer mellan flera olika så gör jag någonting helt annat istället... Exempelvis kollar runt på olika sidor på Internet... Detta är inte bra.

Nu ska jag faktiskt vara jätteduktig och fortsätta skriva på mitt arbete i samhällskunskap. Fastän klockan är över halv elva...

Ha det bra! /Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0