Ulla-Bella

Jag har lite Solstollarna-abstinens... Jag älskar Ulla-Bella. Jag vill lära mig Ulla-Bella rap. Jag vill ha en röd badmössa. Ja, jag vill helt enkelt vara Ulla-Bella :P .

Här kommer Ulla-Bella rap för er som inte har hört den:



När vi var mindre brukade jag och Sandra låtsas att vi var Lili & Sussie, och i den här videon (också från Solstollarna) så hoppar de upp och fryser bilden i slutet av låten, och det skulle vi alltid härma. Kan meddela att det inte gick så bra :P .



Ja, nu har jag fått ha min nostalgitripp, även om jag inte fanns då detta sändes på TV, men jag har sett det på VHS hur många gånger som helst, om någon är intresserad... Nu ska det handla om annat. Igår var jag nämligen på Smaka på Stockholm (eller jag åt Stockholm, som vissa säger :P ) som jag skrev om tidigare. Där smakade vi på någon rätt från WKB, vilket var otroligt gott. Jag kan verkligen rekommendera "Kycklinspett på Malaysiskt vis med minivårrullar, jordnötssås & risnudlar", vilket såklart var det jag åt...

Idag har det varit ännu en sån där skoldag. Jag vet inte om ni har märkt det, men varenda gång någon tar slut, så kommer det en ny... Inte så kul. Vi hade i alla fall biologi första lektionen, där vi satt i en timme och diskuterade vare sig en person som fanns på bild i boken var tjej eller kille. Det var inte första gången vi diskuterade det, så jag var vid det laget nästan helt övertygad om att det var en kvinna. Tyvärr fick nya argument mig att tvivla... Denna person är nu döpt till: Doktor i Arkeologi, XY-kvinnan Kim. Bara så att ni vet. Har ni några uppgifter om en androgyn person som jobbar på Dinosaur National Monument i USA, så är det bara att skriva till mig. Jag är verkligen irriterad på att jag inte vet, människan har till och med två klockor på sig så att man verkligen inte ska kunna veta om det är en tjej eller kille... Lite deprimerande.

Efter denna uttömande biologilektion hade vi matematik. Inte så mycket att säga om den lektionen, vi lämnade in uppgiften i statistik. Sedan var det tyvärr dags för spanska. Det kändes som en väldigt kort lektion (vilket det också blev) eftersom vi inte gjorde så mycket.

När vi hade slutat åkte vi till McDonald's för att köpa glass. Jag testade den nya glassen med Solero-topping. Den var god och somrig, men kommer troligen inte bli en favorit hos mig. Precis efter att vi hade betalat kom det fram någon och undrade om vi ville prova en ny hamburgare och svara på en enkät om vad vi tyckte. Gratis mat är jättebra, var vår åsikt så inga protester åt det. Hamburgaren smakade gott först, men till slut blev det för mycket, så jag åt inte upp hela... Men den var ju faktiskt gratis :D .

Jag har varit inne för mycket på Asos idag, eftersom jag har skrivit klart min uppsats i Samhällskunskap... Här är i alla fall lite saker som jag vill köpa:

  Läppglans med läpppeeling-sak (Bourjois)

  Läppglans att hänga på mobilen (Bourjois)

  Ett annat läppglans att hänga på mobilen, som doftar menthol (Bourjois)

  Nattläppbalsam som vårdar läpparna, såklart :P (Bourjois)

  Ett sätt med necessär, spegel och läppbalsam där det står "Oh God, I'm So Bloody Blonde Sometimes", vilket passar mig perfekt (Half Moon Bay)

  En apa som blåser naglarna torra efter att man har målat dem. Praktiskt och gulligt.


Det var allt... Vilket inte vill säga lite. Nej, nu ska jag nog ta och plugga... Antingen ska jag läsa "Pride & Prejudice" av Jane Austen (jag älskar TV-serien) eller så ska jag plugga fysik. Får se hur jag gör, men antagligen gör jag det minst ambitiösa, alltså läser :P .

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smaka på stockholm = äta stockholm! Samma sak ju! :P Soleroglassen var helt okej men föredrar lätt choklad :)

2007-06-07 @ 18:50:43
Postat av: Zandra

Förra kommentaren var av mig sen :P

2007-06-11 @ 23:25:09
URL: http://californiawhite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0