Vinn fotografering!

393961-956



På sin blogg har Emelie Ohlsson nu en tävling där man kan vinna en fotografering.
Självklart är jag med och tävlar, och här kommer min motivering:

Egentligen är jag inte så förtjust i att fastna på foto, och är den som gömmer mig bakom papper, pärmar, väskor eller annat som går att få tag på... Så varför borde jag då vinna? Här kommer anledningarna:

  1. Jag vill jättegärna ha foton på mig som jag kan vara nöjd med, och jag tror verkligen inte att jag lovar för mycket när jag säger att jag kommer tycka om bilderna vare sig jag blir bra eller inte. Det finns inte en enda bild tagen av dig som jag inte tyckt om.
  2. Jag vill också ha en anledning till att använda alla fina kläder som jag varit "tvungen" att köpa för att de var så vackra och, lägligt nog, på rea. Det finns inte en enda helkroppsbild på mig tagen under de senaste åren, och trots att jag inte tror att jag kommer vara 100 % nöjd med hur jag ser ut på en sådan hänvisar jag till punkt 1 för ytterligare förklaring till varför jag vill ha bilder :P .
  3. Kom i och med den här punkten på att jag har ljugit lite tidigare under motiveringen... Egentligen har jag ju massa mobilbilder på mig, tagna av mig själv, varav de flesta är for my eyes only. Det beror på att jag oftast tar bilder istället för att kolla mig i spegeln, det ger en lite mer objektiv bild, och vad jag vill komma till är att jag vill vinna för att jag tror att det kan komma att förbättra min självbild lite mer. Bilderna blir som en spegel för mig och jag hänvisar fortfarande till punkt 1 när det gäller detta.
  4. Nu är du säkert lite uttråkad av min motivering, så jag tänkte komma till den sista punkten: vad du skulle få ut av en fotografering med mig... Jo, du förstår, trots att jag vanligtvis är lite "bildskygg" är jag en fantastisk modell, med många olika looker. Nedan följer exempel:

  Jag kan se någrlunda normal ut. (Bra egenskap, eller hur :P )

  Jag kan vara lite "innocent".

  Jag kan vara tomtenisse... Inte för att jag vet varför du skulle behöva en sådan i en fotografering, men det kan ju vara intressant att veta, kanske : ) .

  Jag kan se snäll, trevlig och serviceinriktad ut.

  Jag kan se trött och sliten ut...

  ... men då sminkar jag mig bara lite mer och lockar håret, så blir det genast en förbättring!

  Jag kan spela fjortis...

  ... fast den egenskapen kommer nog bäst fram tillsammans med min lillasyster, som har looken naturligt. Jag kanske tappade "kraften" i samband med att luggen växte ut, fast jag är lika blond ändå :P .

  Sist, men inte minst: jag kan göra min standard-fotomin, vilket visar att jag inte är rädd för att göra bort mig.

Hoppas att du har fått en bra översikt av varför jag vill vinna. För det här är faktiskt någonting jag verkligen vill! Hjälp mig trotsa mina rädslor (mer än jag gjort i och med att publicera alla dessa bilder på mig själv :P ) !!!





Och till mina, igår faktiskt 3 st, läsare: gå in och tävla ni också! Klicka bara här för mer information!






Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Jag önskar som sagt jag kunde välja fler! Ni kan ju trösta er med att det kommer fler tävlingar =)

2008-04-28 @ 20:23:09
URL: http://emelieohlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0