Nostalgi

Jag och Sandra brukar spela upp massor av pjäser för både vår och min lillasysters klass från tredje till sjätte klass. Här kommer ett exempel på en pjäs på engelska som skulle ha spelats upp för vår klass i femman eller sexan (minns ej), men det blev aldrig av för vi fick inte tag på låten som var själva huvudnumret... Anyway, here it goes:

E - jag
Sa - Sandra
Sh - Shadi (tjej i vår klass)

We are family

E - "O no, hole my family is dead, my mother and my father, and I have no brothers and sisters."
Sh - "But we are your sisters."
E - "Stop joking."
Sa - "But it's true."
E - "Is it?"
Sh - "Yes, and I want to show you a thing."
E - "What."
Sa - Follow me..."
Alla (mimar) - "We are family..."
Sh - "O, that was a good theatre."
Sa - "Yes, I can't wait to we show it!"
E - "Not me either..."


Japp... Otroligt bra skrivet, eller hur! Verkligen bra engelska också, känner att det är MVG-kvalité på den här pjäsen. Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Zandra

Av christina skulle den säkert få iaf VG :P Jag menar jag jobbar bra på lektionerna och My har tydligen jobbat bra utan att lämna in nånting alls :P

2008-05-15 @ 21:26:26
URL: http://californiawhite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0